Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

Συμμετοχή του Ιατροπαιδαγωγικού Τμήματος του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Κατερίνης σε δράσεις Ευαισθητοποίησης – Προληπτικής Παρέμβασης σε σχολεία.

Νότα Βούρα, Ελεάνα Καρυωτάκη, Αλέξανδρος Ζουλούμης

Εισαγωγή: Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με σκοπό τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την προαγωγή της υγείας και την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των μαθητών και της σχολικής κοινότητας υλοποίησε  το πρόγραμμα ‘Κοινωνικό Σχολείο”.
Μέθοδος: Το υλικό προήλθε από τη συνεργασία με τη ΔΔΕ Πιερίας.
Συζήτηση/Συμπεράσματα: Το ‘Κοινωνικό Σχολείο” περιλάμβανε δέσμη δράσεων και εκδηλώσεων, οι οποίες εντάχθηκαν στο σύνολο του σχολικού προγράμματος, και απευθύνονταν σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα, μη αποτελώντας μεμονωμένες προσπάθειες. Για το σκοπό αυτό το ΙΠ σε συνεργασία με τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Πιερίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετείχε στην υλοποίηση του προγράμματος σε πέντε σχολεία της περιοχής: Μουσικό Σχολείο Κατερίνης, 1ο Γυμνάσιο (2 τμήματα), 2ο ΕΠΑΛ, 3ο ΓΕΛ και Γυμνάσιο Κορινού. Ο σκοπός του προγράμματος ήτανε διττός: για τους μαθητές, η ευαισθητοποίηση των εφήβων μαθητών σε θέματα που αφορούν την ηλικία τους, την αναγνώριση όσων συμβαίνουν στην ηλικία τους και την αυτογνωσία, καθώς και την πρόληψη επικίνδυνων συμπεριφορών, και για τους εκπαιδευτικούς, η επιμόρφωσή τους στην παιδαγωγική – διδακτική διαχείριση ψυχοκοινωνικών θεμάτων. Οι θεματικές ενότητες στις οποίες συμμετείχε το ΙΠ αφορούσαν ‘Κρίση εφηβείας και οικονομική κρίση. Πρόληψη εξαρτησιογόνων ουσιών” και ‘Κάπνισμα-εξαρτησιογόνες ουσίες-εξάρτηση από το διαδίκτυο’. Μέσα από την αλληλεπίδραση αυτή, όπου αναδείχθηκαν και συζητήθηκαν ερωτήματα και απορίες μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών, με μεγάλη και ενεργό συμμετοχικότητα των νεαρών μαθητών διαπιστώθηκαν οι ακόμη εντονότερες ανάγκες για συνεργασία των υπηρεσιών ψυχικής υγείας με τις Σχολικές Μονάδες, η ανάγκη για προσιτότητα και προσβασιμότητα των μαθητών στους επαγγελματίες ψυχικής υγείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου